مديريت رسانه و نشريات رايگان

در مورد افول صنعت روزنامه هاي چاپي بسيار سخن گفته شده است و البته اغراق هم زياد مي شود. همه كساني كه با استناد به نتايج حاصل از بررسي هاي وضعيت رسانه چاپي در اروپاي شمالي و آمريكا در دهه اخير نتيجه مي گيرند اين صنعت رو به افول دارد، معمولا تنها به رسانه هاي آن لاين تاكيد مي كنند.موضوع هفتاد و هفتمين كنفرانس سالانه انجمن بين المللي  Imna  هم  “تاملي دوباره در روزنامه در جهان چند رسانه اي ” بود. در اين كنفرانس كه در پاريس برگزار شد ۵۲۵ نفر از ۵۰ كشور جهان شركت داشتند و ديدگاه هايشان را در مورد شركت هاي رسانه اي مبتني بر روزنامه در شرايط جديد رسانه اي بيان داشتند. آنها ديدگاه هايشان را در مورد بقا و رقابت رسانه اي در آينده غير قابل پيش بيني و اينكه  ارزشهاي اصلي روزنامه ها در جهان رو به رشد چند رسانه اي ها و رسانه هاي آن لاين چگونه خواهد بود، مطرح كردند. اما گذشته از بحث رسانه هاي آن لاين يكي از مسائل جدي كه در اين كنفرانس مطرح شد توسعه مدل هاي روزنامه هاي رايگان به عنوان يكي از راهكارهاي رشد شركتهاي رسانه اي مبتني بر روزنامه بود. واقعيت اين است كه كمتر به نقش و اهميت روزنامه هاي رايگان توجه مي شود. اين در حالي است كه رشد اگهي هاي مترو بين الملل به عنوان بزرگترين نشريه رايگان جهان از رشد تبليغات اينترنتي در ده سال گذشته بيشتر بوده است. نشريات رايگان يك مدل كسب و كار رسانه اي  جديد و موفق است. 

Imna*   يك انجمن غير انتفاعي است كه به صورت تخصصي به صنعت روزنامه مي پردازد. اين انجمن ۱۲۰۰ عضو در ۸۰ كشور جهان دارد و براي ارتقاي مهارتها و دانش رقابت در صنعت رسانه كنفرانس هاي جهاني برگزار مي كند و مي كوشد تا بهترين ايده ها را براي ارتقاي صنعت روزنامه در جهان جمع آوري كند. دفتر اين انجمن بين المللي در دالاس آمريكاست اما در شهرهاي ديگري مثل دهلي هم دفتر دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *