تغيير دکور اخبار يا تغيير سياست خبري

همه کساني که در کارايي و کاميابي بي بي سي فارسي ترديد داشتند حالا با اين تغيير دکور اخبار ۲۱ که اعترافي است عيان و بي پرده از برتري بي بي سي فارسي به اين يقين رسيده اند که بايد کاري کرد اما اين کارستان نه در ساخت دکور که تغيير زير ساخت فکري و رويکردي است.  

استفاده گزارشگر از «ويديو وال» براي ارائه گزارشش چند شبي جذاب است براي مخاطبي که عادت نکرده به رسانه هاي ماهواره اي اما بازگشت اعتماد و حفظ مخاطب به جامعيت و نقادي بودن گزارش بازمي گردد نه عرض ويديو وال.

مي گويند به طلبه هاي جوان که مي خواهند بر منبر براي نخستين بار به تجربه بنشينند توصيه مي شود که مستمعين را کسانی بدان که هيچ نمي دانند و نمي فهمند تنها در اين صورت است که راحت حرف مي زني و به خود نمي پيچي! اين شايد توصيه بجايي باشد در جاي خودش اما اين ذهنيت است که در رسانه ملي باعث افت مخاطب شده است نه دکور. بر منبر هر چه واعظ نگفت کسي نمي داند اما همين ذهنيت در رسانه ملي باعث شده است بي بي سي فارسي پر مخاطب باشد. حل اين مساله در گفتن «ادامه خبرها» و تقليد از گرافيک نيست.

در گزارش سخنان رييس جمهور در جمع پستي ها، خبرنگار مي گويد «اين هم عنايت ويژه آقاي احمدي نژاد به پستي ها». و بعد گوشه اي از سخنان رييس جمهور پخش مي شود که مي گويد من بيش از صد هزار نامه مردمي را خودم ديدم کمترين انتقادات از پست بود.

آيا اين سخن يعني عنايت ويژه رييس جمهور!!!! آيا اين تعبير «عنايت ويژه» برازنده يک رسانه مثلا ملي و مستقل است؟! اصلا مگر کسي براي دير رسيدن نامه‌اش به رييس جمهور نامه مي دهد؟! حالا بگذريم از اينکه ايشان چگونه صد هزار نامه را خودش ديده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *