پاسخ به كامنتي در مورد داوري مسابقات وبلاگ نويسي

در پست «داوري مسابقات وبلاگ نويسي و ياداوري چند نكته» يكي از بلاگرهاي شركت كننده پيام گذاشته اند كه :
«… من وبلاگ هایی را دیدم از ادم های مشهور که پست های طولانی هم داشتند! در ضمن واقعا نمی دانم چرا برخی ها برگزیده شده اند. درهر صورت امیدوارم این مسابقات ادامه داشته باشد و معیارهایتان را اعلام کنید و رسما توضیح دهید تا واقعا حق به حق دار برسد …»
با توجه به اينكه اين نكته ممكن است سوال برخي ديگر هم باشد پاسخش را در اينجا عرض مي كنم:
ــ وبلاگ يكي از رسانه هاي اجتماعي است و فلسفه آن به اشتراك گذاشتن است و ايجاد كاميونيتي يا اجتماع. ممكن است بلاگري مطلبي را به اشتراك مي گذارد كه طولاني است. متني است و يا … اين ايرادي ندارد، هدف به اشتراك گذاري است. اما يك وقت هست كه شما داريد مطلبي مي نويسيد و نگاه و نظر و حس خود را از رويدادي، موضع مقامي و برنامه اي تلويزيوني و … براي مخاطب خودتان توضيح مي دهيد. اين پست نبايد طولاني باشد يعني توضيح زياد ندهيد چون مخاطب تيز است، حوصله مطول گويي ندارد. منظور بنده از اين موضع بود كه گفتم كوتاه و گويا بنويسيد.
به عبارت ديگر، شما به عنوان بلاگر بايد ۴ نكته را در نظر داشته باشيد. كي هستيد يعني از چه موضعي مي نويسيد. چه مي خواهيد بنويسيد. رسانه وبلاگ را خوب بشناسيد و بدانيد با چه مخاطبي مي خواهيد صحبت كنيد. مخاطب خود را چه گروهي تعريف كرده ايد. وقتي داريد مي نويسيد حوصله مخاطب خودتان را در نظر داشته باشيد.
ــ يكي از معيارها توليد محتوا بوده است با اين تعريف كه شما چقدر اظهار نظر كرديد، چقدر دغدغه نوشتن داشتيد. در مورد رويدادها اظهار نظر كرده ايد. اين مهم بوده است. اينكه من از فلان امكاني استفاده كرده ام، قالبم فلان است و از اين دست مسائل، خوب هستند اما مهم نيستند. مهم اين است كه اين قالب با محتوا متناسب است يا نه و اين ابزار چه كمكي در رسانه شخصي شما كرده است.
فعلاً عيدتان مبارك. از تعطيلات لذت ببريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *