چشم انداز تازه ای در جهان در حال ظهور است. نشانه های این چشم انداز نیز در حال ظهورند و هر روز از جایی خود را به ما نشان می دهند.
یکی از این نشانه ها، تغییر زمینه های کاری برندهای برتر جهان است. «گوگل به عنوان ارزشمندترین نشان تجاری جهان در سال ۲۰۱۱ شناخته شد». این آخرین رتبه بندی «برند فایننس» از برندهای برتر جهان است. لیستی که دیگر در آن شرکت هایی مثل کوکاکولا جایی در بین ۱۰ نام برتر ندارند.
تغییر رتبه شرکت ها نشانه معناداری از چشم انداز پیش روست. در این رتبه بندی شرکت اپل با ۱۲ پله صعود از مکان ۲۰ام به مکان ۸ جدول رسیده است. گوگل با کسب ارزشی بالغ بر ۴۴.۳ میلیارد دلار با کنار زدن غول دنیای کامپیوتر، مایکروسافت با ارزش ۴۲.۸ میلیارد دلار، و به عنوان ارزشمندترین نام تجاری جهان، در صدر این فهرست قرار گرفته است.
اگر دنبال فیس بوک می گردید، در رتبه ۲۸۵ قرار دارد که بی تردید رتبه شگفت آور و معناداری است.