سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه برگزار شد. از بین المللی نبودنش که بگذریم برخی مقالات که ارائه شدند، بد نبودند. بنده در این همایش دو مقاله ارائه کرده بودم. یکی مقاله «روندپژوهی صنعت تلویزیون» به همراه همکارم آقای وحید آقامحسنی و یک مقاله به نام «بررسي رابطه نگرش شغلي و توانمندسازي و ارائه مدل مفهومي براي توانمندسازي روزنامه نگاران روزنامه هاي سراسري چاپ تهران » که مستخرج از رساله دکتری ام بود.
بخشهایی از مقاله روند پژوهی صنعت تلویزیون:
*ادغام تدریجی تلویزیون و اینترنت، خدمات جدیدی را امکانپذیر میکند و به یک دگرگونی جامع در تجربهی رسانهای منجر میشود و تلویزیون تعاملی، شخصی و اجتماعی را به وجود میاورد.
*پیشبینی غمانگیز بیل گیتس در مورد «مرگ تلویزیون»، همه ماجرا را بیان نمیکند، مسئلهی مهم این است که اساساً تلویزیون یک فرم جدید خواهد گرفت. در دوره همگرایی تلویزیونهای خانگی، کنترل از راه دور و راهنماهای برنامهریزیشده بهزودی از بین خواهند رفت.
*امروز ما در دوران طلايي تلويزيون زندگي ميكنيم، ولي نه برای اخبار تلويزيونی، بلکه برای سرگرمی و بخصوص فیلم و برنامه های ورزشی.
*سرگرمي تلويزيونی پذيراي ظهور رسانههای ديجيتال بوده است و به نظر ميرسد بهترين برنامهريزي، پیشرفت کردن در جهاني باشد كه اهميت برنامههاي درخواستي، شبكههاي اجتماعي و تماشاي ويدئوي موبایل روزبهروز بيشتر ميشود. در مورد افراد جوانتر، تماشاي ويدئو خارج از تلويزيون به معني نيمي از تماشاچيان در انگلستان و امريكا است.
*روند به سمت استفاده از صفحه تلویزیون برای بازی و ورزش نیز (مانند دوربین مخصوص بازی کینکت) ادامه خواهد داشت. کنترل از راه دور سنتی بهزودی چیزی از گذشته خواهد بود و توسط پدهای لمسی و یا کنترل حرکتی جایگزین خواهد شد.
*تعامل با تلویزیونهای با صفحهنمایش بزرگ، قابلیتهای تجربههای جدید را ایجاد میکند. نهتنها در سرگرمی، ورزشهای الکترونیکی و بازی، بلکه برای خواندن و یادگیری.
*در آینده، تلویزیون مانند نوت بوک های امروزی، مجهز به وب کم های کوچک خواهد بود و توسط واقعیت افزوده ، یک ورودی حسی اضافی ارائه میدهد. ویژگیهای جدید فناوری واقعیت افزوده، مکمل محیط دنیای واقعی با دادههای اشیاء است که یک تجربه از ادغام مجاز و واقعیت ایجاد میکند.