ـ علاوه بر دسترسی به تکنولوژیهای پیشرفته رسانه ای، شگرد مدیریتی قوی را باید از دلایل مهم موفقیت فاکس نیوز دانست. مدیریت صحیح روزنامه نگارن و مدیران بخشهای فاکس نیوز از یک سو و هدف قرار دادن مخاطبان خاص از سوی دیگر فاکس را تبدیل به یک سازمان حرفه ای کرده است.
ـ آثار شبکه خبری فاکس بر تلوزیونهای خبری چنان نافذ و گیراست که مشکل می توان باور کرد این رسانه تنها ۱۰ سال قدمت دارد. کیفیت تصویری بالا، بحثهای آتشین و دعوت از افراد مطرح در برنامههای رسانه ای جایگاه ویژه ای به فاکس داده است.
ـ فاکس دو چیز داشت که دیگر رسانهها فاقد آن بودند: مخاطبان خاص و رهبر رویایی. ایلیز یک کهنه کار سیاسی حزب جمهوری خواه بود که دقیقا می دانست که از فاکس چه می خواهد
ـ ۴ سال بعد از تاسیس فاکس بود که مطالعه “پروژه برتری یابی در روزنامه نگاری” اعلام کرد که بیشتر مخاطبان فاکس نیوز جمهوری خواه هستند. به این ترتیب فاکس در مدت زمان معینی توانست ثمره سرمایه گذاری بر روی مخاطبان خاصی که ادعا می کرد را ببیند.
ـ روبرت مرداک مرد رسانه ای استرالیایی است که رئیس هیات مدیره و مدیر کمپانی خبری و صاحب شبکه خبری فاکس است. او به خاطر تاثیر فزاینده ای که روی رسانههای نوشتاری و مخابره ای خبر دارد، محل بحث و انتقادهای زیادی است. مرداک در آمریکا، روزنامه نیویورک پست و مجله استاندارد هفتگی را بیرون می آورد. او متهم به این است که محتوای خبری را “ساده سازی و دستکاری” و روزنامه نگاری “هوشیارانه” را تبدیل به روزنامه نگاری “مبتذل بی فکر” می کند و در نهایت اخبار را طوری تولید می کند که به نفع مقاصد اقتصادی و سیاسی اش باشد. بی بی سی در گزارشی درباره انتقادات مربوط به مرداک می نویسد: “برخی او را کمتر از یک صاحب رای و برخی دیگر او را یک “گرد و خاک آفرین” جدی در امور رسانه ای می دانند”.
ـ ریشههای مدیریتی فاکس در بدنه دستگاه قدرت و حکومت آمریکا تنها به حضور مرداک و ایلیز ختم نمی شود. جان پرسکات الیز، پسر خاله/عمه رئیس جمهور سابق آمریکا جرج دبلیو بوش است که در انتخابات سال ۲۰۰۰ آمریکا سمت مدیریت تیم پروژه ای فاکس نیوز را بر عهده داشت. با اینکه اینکه الیز در شب انتخابات بارها با جرج بوش صحبت کرد و مساله او انتخابات آمریکا بود، اما خبر پیروزی الگور (رقیب انتخاباتی جرج دبلیو بوش) در ۲:۱۶ صبح را به راحتی سانسور کرد.